אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר • בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com
הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

שם המשפחה רוטשילד הוא אייקוני ומוכר בכל רחבי העולם, והשפעת המשפחה על הבנקאות והכלכלה העולמית נטועה בהיסטוריה לאורך מאות שנים. כעת, ייתכן והיא תעשה היסטוריה נוספת - והפעם בתחום הנדל"ן, לאחר שטירה מהמאה ה-12 שנמצאת בצרפת והייתה שייכת בעבר למשפחה, מועמדת למכירה פומבית בסכום עתק שמתחיל בכ-454 מיליון דולר (425 מיליון אירו) - והיא עשויה להפוך לאחד הנכסים היקרים שנמכרו אי פעם.

בית המגורים היקר ביותר באמריקה מגיע לשוק עם תג מחיר של 295 מיליון דולר 
מבית סטנדרטי לאחוזה יוקרתית בשווי 40 מיליון ד': הבתים של מנכ"ל אנבידיה

הטירה הידועה בשם "טירת ארמינווילירס" (Chateau d'Armainvilliers), מצויה כ-50 ק"מ מפריז ויש בה לא פחות מ-17 חדרים. לאחר שהייתה לאורך שנים רבות בבעלותו של אדמונד דה רוטשילד ומשפחתו, בשנות השמונים נמכרה הטירה שנפרשת על גבי 2,500 מ"ר למלך חסן השני מלך מרוקו. לאחר מותו של המלך בשנת 1999, ירש בנו את הטירה ומכר אותה בסכום נאה של 215 מיליון דולר. את הטירה רכשה אישיות מהמזרח התיכון, אך למעשה מאותה עת לא נעשה בה שימוש.

ייתכן שלמרות כל ההיסטוריה החובקת אותה, היא לא תהיה בעלת ערך היסטורי רב עבור הקונה העתידי, וככל הנראה תועדף דווקא בשל גודלה. רק על מנת לסבר את האוזן, בנוסף ל-2,500 מ"ר עליהם חולשת הטירה, הקרקע סביבה כוללת כ-1,000 דונם נוספים. מלבד 17 חדרי השינה ניתן למצוא בה גם חמישה חדרי קבלה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים.

את תהליך המכירה מקדמת "וויספר אוקשן" (Whisper Auctions), סוכנות המתמחה במכירות פומביות של נכסי יוקרה. החזון של איגנס מיוויסן, מייסד ושותף בסוכנות היא להפוך את הטירה ושטחה העצום דווקא לעיר. "יש אפשרות לפתח כאן עיר חדשה בסמוך לפריז, כאשר המשמעות ההיסטורית של הטירה היא בעלת חשיבות משנית", כך הוא מספר.

עיצוב רועש וצבעוני 

לדבריו, הפרויקט יכלול מרחב של מבנים, בתים ודירות, מרכזים מסחריים וכן מתקנים נוספים הנדרשים על מנת לקיים קהילה. לגבי הטירה לא ברור עדיין מה יהיה גורלה ואם יש צורך לשפץ אותה או שמא להרוס אותה על מנת שהפיתוח והחזון יתבצע.

עיצוב הטירה הוא במידה מסוימת ארכאי למדי ולכן עשוי להיראות רועש וצבעוני במידת מה. באחד החדרים יש ספות בצבע כחול עליהן כריות אדומות, מהתקרה משתלשלות נברשות קריסטל אקסטרווגנטיות, את הקירות מעטרים ציורים גדולים והחדרים רחבי הידיים מעוצבים בעזרת עמודים גדולים.

נכון לעכשיו מיוויסן מסר כי הטירה המדוברת זכתה להתעניינות מצדם של קונים בינלאומיים, כולל קונה פוטנציאלי ממזרח אירופה ועוד שלושה קונים מאסיה.